On The road again
3 februari 2025 - Havelock North, Nieuw-Zeeland
Afgelopen zondag was het zover, het begin van mijn roadtrip door NZ. Vertrokken vanaf Tauranga over heuvels en dalen, en onderweg blijf je jezelf verbazen over het landschap en de natuur. Echt wonderbaarlijk hoe uitgestrekt het hier is.
Had de tip gekregen om even te stoppen bij de Huka Falls. Na ruim twee rijden kwam ik daar aan, auto parkeren en dan hoor je het gebulder van de waterval. zou maar een klein stukje lopen zijn, zeiden ze 🤔. Dat kleine stukje duurde anderhalf uur, maar goed je ziet wel iets. Volgens de verhalen is hier een meteoor ingeslagen die er vervolgens voor gezorgd heeft dat de waterval is ontstaan.
Verder ging de reis naar Havelock North, een klein maar welvarend stadje net onder Napier. Hier heb voor de volgende dagen een guest House geboekt. Wordt vriendelijk welkom geheten en krijg een uitgebreide tour door het huisje. De eigenaren gaven mij nog een aantal tips mee om te bezoeken. Waaronder Te Mata Peak. De rit naar boven is niet voor angsthazen, smal, steil en heel kronkelig baande ik mij een weg naar boven. Het uitzicht was adembenemend.
Via dezelfde weg weer naar beneden, en vervolgens naar het oude art deco stadje Napier. Je waant je terug in de tijd bij het zien van al deze façades. Je krijgt het gevoel dat er geen onderhoud plaatsvindt, niets is echter waar. De afsluiting van de dag een rondleiding in de Mission Estate Winery met kleine proeverij, dat laatste liet ik niet aan mij voorbijgaan. Nu lekker even zitten en zo iets eten bij het plaatselijke Italiaanse restaurant.
Morgenochtend vertrek ik naar Wellington voor mijn volgende stop.
Foto’s
10 Reacties
-
Raymond:3 februari 2025Ben ook bij deze watervallen geweest. Is echt prachtig.
-
Bert:3 februari 2025👍💪
-
Gerdo:3 februari 2025Ziet er fantastisch uit. 👌🏼
-
Misha:3 februari 2025Cheers!
-
Rieneke:3 februari 2025Prachtig !
-
Harry Hanssens:3 februari 2025Hoe voelt het op nu alleen te reizen. De eerste week had je je neef nog als gezelschap en wat voor auto heb je onder je billen.
-
Robert Janssen:8 februari 2025Alleen reizen bevalt prima, altijd wel iemand die tegen je aan begint te praten. Rij in een Nissan Pulsar! Model onbekend in NL
-
Steffen Hylkema:3 februari 2025Haha de reizende oom Robert
-
Ernst:3 februari 2025👍🚗
-
Kev:5 februari 2025Leuk om te lezen pap!

