Over de groene heuvels

8 februari 2025 - Christchurch, Nieuw-Zeeland

Het weer een tijdje geleden, inmiddels in Wellington verbleven (bijnaam Windy Willy), duidelijk een grotere stad voor NZ begrippen. Met de cablecart naar het observatorium en genieten van het uitzicht over Wellington. Het nationale museum Te Papa Tongarewa de havens en zoveel meer te zien. Had die dag heel wat kilometers in de benen zitten. 
Donderdagochtend 06:00uur stond ik klaar in bij de ferry voor vertrek wellington via Picton naar Kaikōura. De oceaan was rustig en het was een belevenis om te zien. De sounds bij vertrek en als je het Zuidereiland binnenvaart the Bay of many coves schitterend 🥰 je kijkt je ogen uit. 
In de auto van de ferry en gelijk doorgereden naar Kaikōura. De weg slingerde langs de kustlijn, terwijl de zon vol op het heldere blauwe water schijnt en spontaan kreeg ik een glimlach op mijn gezicht die er wel even heeft gezeten. Kaikōura is maar een klein plaatje waar 3000 mensen wonen, en het staat bekend vanwege de vele walvissen en dolfijnen. Gelijk bij aankomst een trip geboekt, 3 mogelijkheden,  per boot, helikopter of per vliegtuig. Ik heb heb laatste gekozen. De dag erna  werd ik wakker en zag dat het zwaar bewolkt was, en de kans bestond dat het zou worden geannuleerd, wat gelukkig niet gebeurde. Nauwelijks in de lucht of er kwam een melding dat er een Spermwhale (potvis) gesignaleerd was, het vliegtuigje daalde naar 100mtr boven het wateroppervlak en we konden de walvis (21mtr) goed zien. Paar rondjes linksom, en vervolgens rechtsom, om iedereen de kans te geven om goed te kijken, dit duurde ongeveer 40min. 
Vandaag ben ik doorgereden naar Christcurch, één van de oudere steden van NZ. Typische Engelse sfeer en gebouwen. Hostel opgezocht, auto geparkeerd en lopen. Heerlijk vibe hier, geroezemoes van jewelste. Kreeg de tip om naar de Rivermarket te lopen en daar iets te eten. Mensen die foodtrucks leuk vinden kunnen hier hun hart ophalen. Kleine kraampjes die van alles aanbieden, oesters, champagne patat of curry je kan het niet gek genoeg bedenken of ze hebben het. Zeker ga ik hier morgen weer naar heen👍🏼 

tot zover

Foto’s

5 Reacties

  1. Gerdo:
    8 februari 2025
    Waarom hoor ik bij elke titel van jouw reisverslag direct een liedje ?! 🎶 Geniet lekker Robert 😉
  2. Robert Janssen:
    11 maart 2025
    Omdat dit klopt👍🏼 hoorde ik ook😉
  3. Bert:
    8 februari 2025
    Geweldig Robert. Fulltime genieten van alles.😘
  4. Jacqueline:
    8 februari 2025
    Top Robert, zo gaaf allemaal
  5. Nick Rijnaard:
    8 februari 2025
    Dat klinkt als een geweldige reis Robert. Echt heel tof om te lezen